سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

اگر یک دانشجوی بین المللی هستید که قصد تحصیل در ترکیه را دارید، احتمالاً برای انجام این کار به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. تنها دانشجویانی که از نیاز به ویزای تحصیلی ترکیه معاف هستند عبارتند از:

1. دانش آموزان از جمهوری قبرس شمالی

2. دانش آموزانی که والدین آنها با ویزای کار و اجازه اقامت در ترکیه زندگی می کنند

3. دارندگان کارت آبی

برای دریافت ویزای تحصیلی خود، باید شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود درخواست دهید. قبل از ورود به ترکیه باید ویزای دانشجویی خود را داشته باشید.

پس از ورود به ترکیه، باید برای اجازه اقامت درخواست دهید که به شما امکان می دهد بیش از 90 روز در این کشور بمانید.

توجه!

اگر شما هم تصمیم دارید برای خرید یا اجاره خانه در ترکیه اقدام کنین و به دنبال بهترین موارد در لوکیشین های عالی هستید حتما از سایت ما دیدن کنید.

مراحل ویزای دانشجویی ترکیه

برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید مراحل زیر را طی کنید:

· پذیرش در یک برنامه در ترکیه: تنها زمانی می توانید برای ویزا درخواست دهید که نامه پذیرش از دانشگاهی در ترکیه دریافت کرده باشید.

· قرار ملاقات در کنسولگری محلی خود ترتیب دهید: باید درخواست خود را شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه ارائه دهید. باید بتوانید به صورت آنلاین یک قرار رزرو کنید.

· درخواست و مدارک خود را تکمیل کنید: هنگام حضور در قرار ملاقات ویزای خود، باید درخواست ویزا را تکمیل و امضا کنید، و آن را با مدارک مورد نیاز (فهرست شده در زیر) ارسال کنید.

· منتظر تصمیم باشید: گاهی اوقات می توانید روند درخواست خود را در وب سایت کنسولگری ترکیه پیگیری کنید.

· درخواست اجازه اقامت: زمانی که به ترکیه رسیدید، باید ظرف یک ماه برای اجازه اقامت اقدام کنید.

حضور در وقت ویزای شما

در روز قرار ملاقات خود در کنسولگری یا سفارت ترکیه، در یک مصاحبه کوتاه با یک افسر کنسولی شرکت خواهید کرد. آنها از شما چند سوال در مورد برنامه های شما و سفر شما به ترکیه خواهند پرسید.

این مصاحبه بر دریافت یا عدم دریافت ویزای خود تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که تأثیر خوبی داشته باشید. همچنین باید مطمئن شوید که هنگام مراجعه به قرار ملاقات، تمام مدارک خود را به همراه داشته باشید، زیرا از دست دادن تنها یک مورد می تواند به معنای رد درخواست شما باشد.

شرایط ویزای دانشجویی ترکیه

هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی ترکیه را ارسال می کنید، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

· پاسپورت شما حداقل 90 روز اعتبار دارد

· فرم درخواست ویزای دانشجویی ترکیه تکمیل و امضا شده است

· 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت

· نامه پذیرش از دانشگاه شما، شامل مدت اقامت شما

· گواهی بیمه مسافرتی برای کل اقامت شما در ترکیه

· گواهی بیمه سلامت

· گواهی رزرو بلیط هواپیما ترکیه

· مدارکی دال بر منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل و زندگی شما در ترکیه

· هزینه پردازش ویزا، بسته به ملیت شما می تواند متفاوت باشد

· مدارک اقامت در ترکیه

· گواهی یا مدرک تحصیلی قبلی

شرایط اخذ مجوز اقامت دانشجویی ترکیه

برای ماندن در ترکیه بیش از 90 روزی که ویزای دانشجویی شما مجاز کرده است، باید برای مجوز اقامت از اداره مهاجرت استانی درخواست دهید.

شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

· فرم درخواست

· پاسپورت شامل فتوکپی و ویزای دانشجویی شما

· مدرک دانشگاه شما

· چهار قطعه عکس سایز پاسپورت

مجوز اقامت شما برای یک سال اعتبار خواهد داشت، اما می توانید با مراجعه به مقامات محلی و تکمیل فرم درخواست تمدید، مجوز خود را 60 روز قبل از انقضای آن تمدید کنید.

زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی ترکیه

پردازش درخواست ویزای شما ممکن است بین 3 تا 15 روز طول بکشد، اما این ممکن است بسته به سفارت یا کنسولگری که استفاده کرده اید متفاوت باشد.

اگرچه زمان پردازش ویزای دانشجویی ترکیه نسبتاً کوتاه است، اما ارزش آن را دارد که هر چه زودتر اقدام کنید. تأخیرهای پیش‌بینی نشده یا از دست دادن مدارک می‌تواند به این معنا باشد که اگر ویزای خود را تا آخرین لحظه برای درخواست رها کنید، به موقع دریافت نمی‌کنید.

اگر ویزای شما رد شد چه باید کرد؟

اگر درخواست شما به دلیل ناقص بودن درخواست رد شد، پس از رفع هر گونه خطا، باید برای ویزای دیگری اقدام کنید. شما می توانید 24 ساعت پس از دریافت ریجکت برای ویزای جدید درخواست دهید و اگر تمام اطلاعات صحیح باشد می توانید ویزای خود را در سه روز آینده پس از درخواست دریافت کنید.

اگر فکر می کنید درخواست شما به طور ناعادلانه رد شده است، باید با سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود تماس بگیرید. ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا یک قرار ملاقات با آنها رزرو کنید، بنابراین ارزش دارد قبل از برنامه ریزی برای سفر، از قبل برای ویزا اقدام کنید.

هنگام بازدید از سفارت یا کنسولگری، مدارکی را که برای اثبات پذیرش درخواست شما نیاز دارید، همراه داشته باشید. اگر نمی‌توانید شخصاً به کنسولگری بروید، به آنها بنویسید که دقیقاً چرا فکر می‌کنید رد کردن شما ناعادلانه بوده است و هر گونه شواهد حمایتی را در آن لحاظ کنید.